۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۷

داریوش ارجمند:

معلولان قلب خود را جای عضو نداشته‌شان گذاشته‌اند

معلولان قلب خود را جای عضو نداشته‌شان گذاشته‌اند

هنرمند سرشناس سینما و تلویزیون در مراسم روز بزرگداشت پارالمپیک و رسانه موفقیت‌های جامعه معلولان کشور در عرصه‌های ورزشی را ستود و گفت آنان برای دستیابی به هرگونه توفیقی به ایمان خود متوسل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت پارالمپیک و رسانه امروز یکشنبه در سالن همایش‌های سلمان فارسی در آکادمی ملی المپیک با حضور اصحاب رسانه، جامعه هنری کشور و مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و نیز قهرمانان پارالمپیک برگزار شد.

داریوش ارجمند در خصوص این روز اظهار داشت: سخن گفتن در مورد مساله ای که هفته آن را سپری می‌کنیم، کار ساده‌ای نیست. ورزش به جسم می‌پردازد و وقتی انسانی از جسمیت محروم می‌شود، تمام توان وی به قلبش منتقل می‌شود.

وی در ادامه افزود: چیزی که بیش از جسمیت به ورزشکار کمک می‌کند، ایمان و توکل اوست. در بین ورزشکارانی که در پارالمپیک برای ما حضور پیدا کردند، بسیار بودند که جای قلبشان را با عضو نداشته خود عوض کردند.

هنرمند سرشناس سینما و تلویزیون اضافه کرد: معلولیت در کشور ما چه مادرزاد، چه جنگ تحمیلی و چه بروز حادثه، عده‌ای را بر آن داشت تا به این عزیزان برای رسیدن به دنیای بهتر کمک کنند. اگر روزی بفهمید نقصی در شما است، در هم می‌شکنید و باز گرداندن این روحیه کار آسانی نیست اما عده‌ای با روحیه دادن به این افراد، آنها را به سوی زندگی بهتر سوق می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: بدون ایمان و توکل این امر شدنی نیست. کشور ما کشور ایمان و اعتقاد است. کشور علی ابن ابیطالب است، این عزیزان آبروی کشور ما هستند و من اینجا هستم تا بگویم این ملت همیشه در کنار شماست.

ارجمند در پایان گفت: دیدن کسی که با دو پا روی دوچرخه است، چندان مرا به وجد نمی‌آورد اما کسی که با یک پا بر روی دوچرخه پا می‌زند، به من می‌گوید " آیا تو از دو پای خودت به بهترین شکل بهره می‌بری؟". وزنه‌برداران عزیز و یا آنهایی که در بازی‌های پارالمپیک می‌دویدند و یا نفراتی که وزنه پرتاب می‌کردند، همگی با اعتقاد و پشتکار به این مهم دست پیدا می‌کردند و ما باید توکل و شادابی را از آنها بیاموزیم.

کد خبر 2186330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha